pondelok 22. júla 2019

Môže byť v minimalistickej kuchyni viac naberačiek na polievku?

Aby bolo jasné, u nás doma sa o minimalistickú domácnosť pokúšame, no neviem, či ju niekedy dosiahneme. Takú ako z fotiek katalógov asi ťažko, ale aj snaha sa cení, pretože také dokonalé fotky ma inšpirujú (a niekedy privádzajú v rozhádzanom byte do zúfalstva). A inšpirujú ma aj rôzne články, ale...
V poslednej dobe mám čoraz viac pocit, že ak sa človek do niečoho pustí, musí ísť na 100%, žiadne výkyvy či odchýlky nie sú možné. A tak sa stretávam s radikálnymi vegánmi, radikálnymi voľnovýchovnými rodičmi či radikálnymi minimalistami. Ja s tým nemám najmenší problém, no niekedy takéto vyhrotené názory plodia priam agresívne diskusie a milované hejty.  A pritom sa všetci skrývame za masku jednoduchšieho a šťastnejšieho života, ehm...
Nuž a takto som nie tak dávno natrafila na článok, kde som sa dočítala, že všetko, čo je doma duplicitne (nedajbože ešte viac kusov), musí nemilosrdne putovať preč, inak o minimalistickej domácnosti nemôže byť ani reči. Tak som sa nad tým zamyslela a narazila som na niekoľko problematických oblastí:
  • Kváskujem. Nepečiem každý deň, ale pečiem pomerne dosť. Takže potrebujem viac ošatiek, viac plechov, viac misiek na kysnutie.
  • Nechcem prať poloprázdnu práčku, lebo to tiež nie je veľmi eko. A tak mám asi 8 uterákov, hoci sme 2 dospelý. Mini má jeden detský a potom čerpám z našich zásob. Ale je pravda, že tých uterákov by mohlo byť aj 6. Ok, 5 by bolo asi akurát. Osušky máme extra.
  • Mám 3 naberačky na polievku. Lebo zvyknem variť aj polievku, aj omáčku, a tak sa to jednoducho uživí. A mám 4 varešky. Lebo nebudem predsa 1 umývať  zakaždým, keď budem chcieť pomiešať jedlo v inom hrnci.
  • Máme 2 soľničky a 2 koreničky. Klasické sypacie na stole a mlynčekové na kuchynskej linke. Takto si to vyžiadal Minimalista. Čo zmôžem?
  • Minimalista má na svedomí aj 4 dvojice ozdobných pohárov na whisky, gin a podobne. Dostali sme to s fľašami a on to odmieta vyhodiť. Vraj mu to z nich chutí viac.
  • Vždy máme zásoby toaletného. Vždy. Toto sa neoplatí riskovať, verte mi.
V tomto bode mi je blízka filozofia slávnej Marie Kondo - mať doma to, čo vám robí radosť. A to pokojne aj vo viacerých prevedeniach. Ona sama má tuším 15 typov prestierania, lebo sa jej to páči (opravte ma, ak sa mýlim, čítala som to v jej knihe). A tak pri niektorých veciach jednoducho nemám výčitky, hoci ich máme doma viac (najmä pri tom toaletnom, haha).

Jasné, že máme doma aj také veci, ktorých počet by som mala zredukovať. Ide o Miniho lyžičky (asi 8 kusov, na čo, netuším), ďalej deky (tie máme asi 4), kopu náhradných vankúšov, aj posteľného prádla by stačilo menej, a to som sa už polovice zbavila. Kníh plná polica, ktorá čaká na pretriedenie a pokračovať by sa ešte veru dalo. Ale idem na to postupne, keď mám čas a chuť. Triedenie vecí a ponechávanie si toho, čo ma skutočne teší, sa stalo u mňa formou relaxu, ktorý si užívam. Minimalista takto relaxovať nemusí, ten nemá takmer nič, čo by bolo treba vytriediť. Až na šatník, ale to je samostatná kapitola...

Čoho máte doma viac vy a nehodláte sa toho zbavovať?


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Minimalistický Valentín

Ako sa pokúšam o minimalizmus, a že sa teda snažím (no čo by na mňa povedali skutoční minimalisti, netuším), moje nároky na darčeky klesli....